Vores behandlingsfilosofi bygger på forebyggelse og vedligeholdelse

Vores behandlingsfilosofi

Vores behandlingsfilosofi bygger på forebyggelse og behandlinger, der passer til det sted du er i livet. Vi støtter det naturen har skabt. Her i artiklen kan du læse mere om, hvad det betyder for vores måde at behandle på.

Naturen vinder altid over teknologien. Naturen har fintunet og optimeret, hvordan vores krop beskytter os igennem tusindvis af år. Derfor skal vi kun tilføre teknologi eller materialer, der støtter op om det, naturen er nået frem til fungerer.

Vores behandlingsfilosofi bygger på forebyggelse og vedligeholdelse

Grundlæggende betyder vores behandlingsfilosofi, at vi skal passe rigtig godt på vores krops ”overflader” – altså hud, tænder, slimhinder osv. Det er nemlig de overflader, der beskytter os mod sygdom og infektion.

For os som tandlæger og tandprofessionelle betyder det, at vi skal være så nænsomme ved de overflader vi arbejder med som overhovedet muligt.

Behandlingsfilosofi: Tidslinjebehandling

Vi ser mennesker på vandring igennem livet. De sygdomme de har og de behandlinger eller ikke behandlinger, de har brug for, er til dels afhængige af hvor i livet, de er. Derfor er vores behandlingsfilosofi  bygget på en tilgang, vi kalder tidslinjebehandling, så vi møder dine behov for behandling og støtte på det rette tidspunkt.

Læs også: Vores værdier

Holdbarheden af reparationer er sjældent livsvarige, og der må forventes flere fremtidige behandlinger, jo yngre man er.

Behandlinger, der fjerner sundt væv, skal udsættes så længe som muligt.

Behandlingsfilosofi: Forebyggelse

Forebyggelse er blandt andet det, vi selv kan gøre for at understøtte vores krop i udførelsen af dens egne – meget effektive – beskyttelsessystemer. Derfor bygger vores behandlingsfilosofi på at vejlede og uddanne dig i, hvad du selv kan gøre for at forebygge tand- og mundsygdomme.

Vi skal:

• Bevæge kroppen – fx motionere, gå ture, cykle på arbejde.
  • Tilføre energi og væske – spise og drikke egnede fødevarer og vand.
  • Undgå fysiske og psykiske skader – passe på os selv – fx i forbindelse med fysisk aktivitet og arbejdsstress.
  • Rengøre og vedligeholde overflader – fx børste tænder og rense sår.
  • Sørge for at undgå ubalancer – som fx hyppigt indtag af sukker eller tobak – fremmer vækst af sygdomsfremkaldende bakterier. At begrænse hyppigheden af sukkerindtag og rygning er derfor en vigtig del af vores eget forebyggelsesarbejde.

Du kan få flere gode råd om, hvordan du holder dine tænder sunde, og hvordan du skaber gode vaner for dig og din familie.

Er det en behandlingsfilosofi, du kan relatere dig til, så er vi klar på et hjælpe dig videre, så du kan lære, hvordan du kan forebygge og undgå tand- og mundsygdomme senere i dit liv.

Har du lyst til at høre mere om vores metode?

Vil du gerne høre mere om vores behandlingsfilosofi, hvordan vi arbejder og høre, hvad vi kan tilbyde dig, og du kan få sunde tænder resten af dit liv?

Ring til os på tlf. 33 11 07 15 og hør mere om os og hvordan vi kan hjælpe dig videre eller læs mere om metoden her.

Bliv ringet op